My Counterz

My Onlinez

Norazali Zainuddin

Norazali Zainuddin

Exco PMIUM 08/09

My Profail

>Exco Kenegaraan, Etika & Patriotisme, Persatuan Mahasiswa Islam Uni. Malaya >Pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional >Pengerusi Pro-Mahasiswa Uni. Malaya

Your Commentz

Kemenangan Pro-Mahasiswa di UPSI dan UNIMAS satu amaran jelas kepada ASPIRASI



Mengulas kemenangan kerusi Pro-Mahasiswa di Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI) dan juga Pro-Mahasiswa Universiti Malaysia Sabah (UNIMAS) yang boleh dianggap bahawa mahasiswa kini mahukan perubahan dan kemenangan Pro-Mahasiswa semakin hampir bagi kampus Lembah Kelang .
Pro-Mahasiswa UPSI yang menang bergaya dengan berjaya menawan 8 kerusi yang mana 3 daripadanya merupakan kerusi umum daripada 11 kerusi yang ditandingi.

Di sebelah Borneo, Pro-Mahasiswa UNIMAS telah menang 3 kerusi daripada 6 kerusi yang dipertandingkan iaitu satu kerusi umum dan 2 kerusi fakulti. Kemenangan kedua-dua kampus ini sekaligus menafikan 2/3 kuasa ASPIRASI yang sekian lama bertapak di seluruh kampus. Kemenangan demi kemenangan yang berlaku memberi signal kepada Pro-Mahasiswa daripada kampus yang lain supaya bekerja kuat lagi untuk memastikan kemenangan pilihanraya kali ini berpihak kepada kita. Norazali selaku Pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional mengingatkan kepada calon Pro-Mahasiswa yang telah menang dalam pilihanraya kampus baru-baru ini, bahawa kemenangan yang diberikan bukanlah untuk dijadikan kebanggaan dan juga mengejar populariti semata, tetapi kerja kuat kita ialah memperjuangkan hak dan kebajikan mahasiswa. “Tugas berat yang dihadapi oleh kita ialah kini bagaimana untuk mengisi kemenangan dan meyakinkan bahawa undi mahasiswa kepada Pro-Mahasiswa kali ini adalah berbaloi” ujar Norazali lagi.

Kerisauan bagi Pegerusi Pro-Mahasiswa Nasional ialah calon yang menang hanyut dengan buaian keseronokkan kemenangan sehinggakan tidak tahu apa yang akan dilakukan pada masa akan datang. Tetapi beliau yakin bahawa pemerintahan Pro-Mahasiswa dan ASPIRASI adalah sesuatu yang berbeza dan menasihati kepada calon yang menang supaya merancang agenda mahasiswa di kampus masing-masing selepas daripada ini. Pada Pro-Mahasiswa kampus Lembah Kelang saat pilihanraya kampus pada bulan Januari ini merupakan saat yang dinanti-nantikan kerana pertempuran sengit akan berlaku secara jelas antara Pro-Mahasiswa dengan ASPIRASI.

0 comments: